Friday, June 17, 2011

I,M BACK ------ WELCOME ME HOME ^_^

Assalammualaikum w.b.t (;

Dah lama rasanya tinggalkan blog ni bersawang tah macam apa, kesian HQ kamenRIDERsatu nie tidak berkemas ~~ haha xD , al maklumlah bukan apa kan sejak bekerjaya ni aku teramat lah busy, kadang-kadang nak bernafas pun leh lupa, lagi lah hmm hmm nak mandi, Ha Ha (; , setelah aku berjaya habiskan 4 bulan yang panjang dan warna warni di SHAH ALAM (tempat aku bekerja) akhirnya aku dah boleh menarik nafas panjang dan lega kerana akhirnya aku diperkenankan dengan cuti yang sangat panjang atau dalam bahasa lainnya aku dah berhenti, happy long holiday to me ^^

Hmm Hmm , sekarang dengan rasminya aku kembali tinggal di bawah ketiak mama ayah aku di kediaman mereka di Melaka, mungkin ada yang tertanya apa je aku buat kat Melaka ni, kerja aku bukan calang-calang, orang kata kalau ilmu tak penuh kat dada jangan cuba cuba kerja macam aku ni, FY-GUYS-I, aku sekarang menjadi pengukur jalan di Melaka, di mana kebanyakan masanya aku byk habiskan masa juga duit kat luar bersama pendekar-pendekar melayu aku di sini, bunyik macam pelik tapi pekerjaan aku ni memang byk kuar duit berbanding menerimaa hee (; tak cukup dengan tu, aku sekarang merupakan private tutor adik aku,walaupun kadang kadang pembelajaran adik aku tu ternyempang ke perkara lain aku cepat sedar dan berjaya membawa dia kembali ke pangkal jalan, cume sekali sekala akan terdengar laungan OWNING ! dengan kuat ^^ hee, apa jadah tu ? thats what we call, world of DOTA HAHA xD , tuje keje aku ? kau silap ! (dengan memek muka Sa|im yang menjelikkan), selain tu aku akan menjadi peneman kepada sesiapa yang sudi melanggan aku samada dari BP atau memana tuk ajak aku pergi memana,cume kadang2 bajet membataskan aktiviti aku bersama kawan kawan aku, hee, kemudian aku akan menjadi suri rumah numb 2 selepas my mom kat uma ni, kebanyakan kalinya aku akan menjadi peneman mom aku g pasar ke g mydin ke mmna je samada tuk li barang dapur atau apa2 yang tak berkenaan, manja ? l a n t a k l a h, smbil myelam minum air, smbil meneman mama aku, carik lah barang tuk aku sekalikan ? haha, kemudian peranan aku kepada my dad lak, hmm ssmpainya ayah aku kat uma, aku akan mgejar kearah ayah aku, buat apa ? sebab ayah aku mmbwa dua naskah surat khabar, the star & utusan setiap hari bersama sesuatu yang dibawanya ke kerja hari2 di dalam beg laptop nya, apa dia ? b r o a d b a n d lahh kalau tak cmner aku leh mengupdating tis blog ~~ haha

Nak perincikan satu2 baik aku wat dalam bentuk novel kan ? ni pun aku dah rasa cam panjang tah pape aku melalut, hee ~ setiap cerita tu ada pengajaran and pedoman masing2 kan ? Secebis ingatan dari aku,
" Kadang-kadang kte tak perasan betapa penting seseorang uuh melainkan bila kita sudah meninggalkan seseorang uuh,buat apa aku berkhidmat ntuk orang lain bila keluarga aku lebih perlukan aku, buat apa aku bersedih merindu bila keluarga kita sentiasa ada ngan kita untuk wat kte happy, no matter how far you will go, ingattt, keluarga kita sentiasa ada untuk kita, hargai mereka selagi kita berpeluang sebab peluang tak datang hari2 mungkin hari ni, mungkin esok mungkin lusa atau bila peluang tu akan "Pergi" bersamaNYA (: "

2 comments:

  1. yes yes abe benn dah update blog dye. Uwyeah!. :D

    ReplyDelete
  2. eh adik ? igt dah takenal abe ben lagi dah, haha xD

    ReplyDelete