Saturday, June 25, 2011

Menunggu Pelangi Untuk Muncul Kembali (:

Assalammualaikum W.b.t (:

Mungkin ada yang perasan kot kenapa iyea aku tak abes2 cerita sal kehidupan sejak dua menjak ni, pada yang masih berteka teki sampai sekarang, arini aku jawabkan iyea teka teki korang tu, sejak dua menjak ni kehidupan aku macam agak kacau bilau la, terumbang ambing sana sini, korang mesti pernah dengar kan hidup ni macam roda, kadang-kadang kite kat atas kadang-kadang kite kat bawah, kalau korang nak tahu, aku tengah jatuh terduduk habis sekarang, kepada mereka yang duduk sebaris dengan aku sekarang, teruskan lah membaca dengan teruja, mana tahu ada pape yang aku leh kongsi ngan korang atau pape yang korang leh kongsi ngan aku, terutamanya lelaki lah kan, okay ? ^^

Aku bukan nak meminta simpati atau menagih pape perhatian dari korang, aku bagitahu kerana aku rasa aku perlu, aku sedar tak ramai kot yang leh melayan aku bila aku tengah 'berjiwa' atau 'berperasaan', tetapi di sini aku boleh meluahkan segala yang terpendam selama ni kerana di sinilah cerita bermula, di saya H a z i q (:

"Kalau aku ni pelakon, aku lah juara", Pernah tak korang rasa macam tu ? bebaru ni baru aku sedar aku ni pelakon yang baik, kenapa ? pernah tak korang berpura yang korang suka makan sayur bila hakikatnya korang tak makan pun, pernah tak korang berpura yang korang suka tengok cerita aksi bila hakikatnya korang benci cerita aksi, atau pernah ke korang menipu yang korang happy bila hakikatnya kau tengah meraung di dalam bagai nak apa, tiada siapa pun tahu.




Apa ek perasaan korang bila kena main DOTA tanpa speaker atau suara ? atau tengok  tv tanpa warna atau suara ? tidak lengkap perkataan " S e m p u r n a " tanpa huruf " U ", macam tu la kott hidup aku sekarang, segalanya tidak lagi seperti dulu, walaupun alhamdullilah aku masih berjaya bernafas sehingga hari ini, tapi bernafas di dalam kotak yang sempit tidak pernah mudah.


Walaupun penipuan tu sudah menjadi kebiasaan dan hampir selesa dengan condition aku sekarang, Kebenarannya tu menyakitkan tetapi lebih menyakitkan bila kebenaran tu tade dengan kte, Walau macam mana pun aku menipu, kebenaran cume satu, dan semua tahu,


Menipu cara yang aku tengah selesa gune sekarang, tapi lain orang lain cara kan ? tak semestinya kita kena menipu kan ? tapi bila keadaan memaksa takpe kot kita menipu macam sekarang, haha, sebenarnya tak boleh menipu kan ? so kalau korang leh came out ngan something yang lebih selamat dan berkesan, share-share lah ngan aku ? Kalau tade marilah kita share ilmu yang aku tengah pakai sekarang ni, tipsnya mudah, mula-mula kau memang tak biasa, lama-lama kau pulak yang tak biasa bila tak menipu, macam a k u (; hee , 


Kita boleh menipu dia dan mereka,, tak kira macam mana kau pandai menipu akhirnya kau akan masih berharap pelangi akan muncul kembali, walaupun secebis harapan yang tinggal cukup untuk aku berharap segala fantasi sekali lagi menjadi realiti dan harap-harap kali ini ianya hakiki, insyallah,


"Kadang-kadang kte rasa kita mampu membuktikan sesuatu, walaupun kebenarannya tiada apa yang kita mampu buktikan, memiliki permata yang bernilai tak bermaksud kita beruntung, kalau kita tidak menggilapnya setiap hari, kita mengalah berhari-hari, berkali-kali tak bermaksud kita akan menang suatu hari nanti, ' L o s e r ' tetap loser walau berapa banyak kita dah cuba untuk menang akhirnya kita tetap kalah. Kenapa ? Mungkin sudah tertulis itulah suratan dan takdir kita akhirnya ? a l l a h u a l a m, aku masih mencuba"




" Where'd   you   gone ? "





No comments:

Post a Comment